:: چــــــراغ راه ::

وصایای شهدای شهرستان فردوس

:: چــــــراغ راه ::

وصایای شهدای شهرستان فردوس

متن وصیتنامه شهید محمد ابراهیم نظری

متن وصیتنامه شهید محمد ابراهیم نظری

 

بسم ا... الرحمن الرحیم

 

« و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل ا... اموات بل احیاء و لکن لا تشعرون ».

(سوره بقره آیه 154)

« ان ا... اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة یقاتلون فی سبیل ا... فیقتلون و یقتلون». 

(سوره توبه آیه 111)

خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده آنهائی که در راه خدا کارزار می کنند پس می کشند و کشته می شوند.

با درود به شهدای راه حق اینک که انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی و با ایثار فرزندان این آب و خاک می رود که به سوی جهانی شدن نزدیک شود دستهائی در بیرون و داخل می خواهند انقلاب را ار بین ببرند اما من با آگاهی کامل نسبت به مکتبم و رهنمودهای امام خود این فرصت بزرگ را غنیمت می شمارم و خودم را برای مقابله با هر گونه تجاوز که بر علیه مکتبم و میهنم باشد آماده کردم. پروردگارا اینک برای رضای تو و خشنودی تو و به امر خلیفه بر حق تو که نائب امام زمان نیز می باشد قدم به صحنه جهاد علیه کفر می گذارم بدان امید که یا مرا به فیض شهادت برسانی تا شاید کفاره ای باشد برای محو شدن گناهانم و ادای دِینی در مقابل جمهوری اسلامی و یا مرا بیامرزی و توبه ام را بپذیری که حال به تو نیازمندم و غیر از تو کسی را ندارم. خدایا بسیار در تلاش بودم تا برای تو بنده ای مخلص باشم هر چند که لطف تو شامل حالم بوده ولی شرمنده و سرافکنده ام و امید بخشش دارم. خداوندا می دانی که از مردن هراسی ندارم و شهادت در راه حق خیلی شیرین است. خداوندا سوگند می خورم که گرانبهاتر از خونم متاعی ندارم که بدهم و اینک مرا گلگون شده و تکه تکه بپذیر. خدایا من تا آخرین نفس که در دل دارم در سنگرم خواهم ماند. پروردگارا آن قدر غرق در گناه و فساد بوده ام که اکنون قدرت اینکه قلم بدست گیرم و وصیتی را بنویسم ندارم چون معتقدم پاکان و زاهدان خدا لایق شهید شدن می باشند. بارالها زیاد در تلاش بوده ام تا در مسیر تو باشم و برای تو بنده ای مخلص باشم هر چند که لطف تو شامل حالم بوده ولی شرمنده و سرافکنده ام و امید بخشش دارم. خدایا ای پرورش دهنده محمد (ص) فاطمه (س) علی (ع) حسن (ع) و حسین (ع) دردمندم، دل شکسته ام و روحم از شدت درد می سوزد و بدان امیدم که این جان بی ارزشم را با یاری ات در راه اسلام قرار دهی تا شاید برای محو شدن گناهانم کفاره ای باشد.

برادران خوابم اگر در این راه قدم گذاشتم شما هم نقشی داشتید و بی تأثیر نبودید اگر از من برخوردی نادرست دیدید برای رضای خدا درگذرید چون که آگاه نبودم و اشتباه می کردم و اگر در این راه خداوند متعال شهادت مرا قبول کرد او را سپاس گوئید که این لیاقت را به من داد تا در راهش شهید شوم و شما هم از این خانواده یک شهید باشید باعث افتخار است.

خواهرم از تو می خواهم که صبر و استقامت را پیشه کنی و همیشه زینب وار زندگی کنی و نیز حجابت را همیشه حفظ نمائی.

همسرم از تو می خواهم حجاب و عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهی و همیشه فاطمه وار و زینب گونه زندگی و مبارزه کن.

پدرجان شاید بعد از کشته شدن من ناراحت شدید اما این را بدانید که افتخار بزرگی نصیب شما می شود.

پدرجان می دانم که حق فرزندی را در قبال شما انجام ندادم امیدوارم که از من راضی باشید. بعد از شهادت من صبر پیشه کنید و عزا نگیرید بلکه خوشحال باش من افتخار می کنم که با جوانهایی هستم که فقط هدفشان نابودی دشمنان اسلام است و در خط امام هستند.

اگر بدن ضعیفم هزاران تکه بشود باز برایم شیرین تر از آن است که در بستر بیماری از دنیا بروم دوست دارم با چهره خونین و بدن تکه تکه به درگاه الهی بروم.

پدر و مادر مهربانم اگر انشاءا... شهادت نصیبم شد دوست دارم در تشییع جنازه ام گریه نکنید چون دشمن خوشحال می شود و اگر می خواهید گریه کنید برای اسلام گریه کنید که اسلام سخت احتیاج دارد و کلیه اقوام و دوستان می خواهم اگر خدای ناکرده از من ناراحتی دارند به بزرگی خودشان این بنده حقیر را ببخشند.

پدرجان من مدت 15 روز روزه قرض دارم اگر خودتان توانستید آن را انجام دهید و اگر نه به یک نفر واگذار کنید تا این 15 روز برای من روزه بگیرد. در خاتمه شما را به خدا می سپارم و از اهالی محترم خانیک می خواهم که قدری به جبهه ها بنگرند الان زمان، زمان امام حسین (ع) است هیچ فرقی ندارد.

هر که دارد هوس کرببلا بسم ا...                                  هر که دارد سر همراهی ما بسم ا...

 

به امید پیروزی رزمندگان اسلام بر نیروهای کفر جهانی.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزای

 

 

محمدابراهیم نظری

مورخ 15/12/1363

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد